Cursuri SSM, inspector SSM… la ce sunt bune!?

cursuri SSM inspector SSM
Cursuri SSM. Cine poate fi inspector SSM
13/02/2019
accident si ssm
Scurt tratat de protecția muncii (SSM) – 1
13/04/2019
inspector ssm

inspector SSM

Domeniul SSM, respectiv al securității și sănătății în muncă este unul dintre cele mai atent studiate de către angajatori. De ce? Pentru că indiferent de domeniul de activitate, orice ați face, fie că sunteți angajator sau angajat există Legea 319/2006 a securității și sănătății în muncă. Altfel spus, ceva legat de SSM veți întâlni oriunde v-ați duce.

Oriunde v-ați angaja veți fi instruit în legătură cu SSM, vi se va face o prezentare a noțiunii și conceptului de SSM. Mai mult, vi se vor impune niște obligații și norme de respectat în acest sens. Pe cale de consecință, dacă aveți de gând să deschideți o firmă unde să aveți angajați, indiferent că sunt doi sau două sute, va trebui să-i instruiți în ceea ce privește normele SSM. Dacă nu o faceți veți suporta rigorile legii.

Altfel spus, incidența și prevederile acestei legi nu vor putea fi ocolite indiferent ce ați face. Nu contează dacă lucrați în sectorul privat sau cel bugetar. Noțiunile de cursuri SSM respectiv inspector SSM vă vor fi în mod obligatoriu familiare. Într-un fel sau altul, mai mult sau mai puțin.

Avantaje practice ale pregătirii în securitatea și sănătatea în muncă; angajați

Având pregătire în domeniul SSM, ați urmat cursuri și ați obținut o diplomă acreditată sau chiar calificarea de inspector SSM, marele avantaj este că puteți obține un loc de muncă deosebit. Angajatorii sunt extrem de sensibili la aceste aptitudini. Și, la urma urmei, să fii inspector SSM nu este din cale-afară de obositor. Presupune însă o anumită conștiinciozitate.

Agențiile sau firmele care organizează cursuri SSM sau vă formează pentru a deveni inspector SSM, omit anumite aspecte esențiale ale acestei ocupații. Adică dincolo de prezentarea strict informațională, tehnică și cu trimiteri la normele legale, ar trebui expuse și avantajele practice ale unui job bazat pe specificul securității și sănătății în muncă:

  • Efort fizic redus la îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
  • Mediu de lucru calm, în interior, ferit de intemperii;
  • Un inspector SSM are obligația de a completa hârtii, dar se bucură și de privilegiul de a interacționa cu angajații eliminând astfel monotonia;
  • Posibilități de traning, așadar și de clipe de relaxare în afara locului strict de muncă, fiecare companie având interesul de a-și trimite personalul la instruiri și perfecționări.  
cursuri ssm
Inspector SSM in actiune

Ce face un responsabil SSM

În principal, un inspector SSM sau cineva căruia i s-au încredințat atribuțiile de securitate și sănătate în muncă se ocupă de următoarele:

  • Întocmește și elaborează planuri de prevenire și protecție;
  • Întocmește inbstrucțiuni proprii de securitate la locul de muncă;
  • Menține la zi documentația aferentă fișelor de instructaj;
  • Se ocupă de menținerea / actualizarea informațiilor de SSM;
  • Are atribuții în păstrarea și achiziționarea de echipament sau materiale igienico-sanitare;
  • Contribuie la documentarea / cercetarea accidentelor de muncă;
  • Ține legătura cu organismele cu competențe în SSM.

Modul de aplicare al Legii SSM; angajatori

Legiuitorul a prevăzut ca acolo unde riscurile specifice activității nu sunt de nivel important, în condițiile art. 9 alin 4, angajatorul își poate asuma atribuțiile de aplicare a legislației. În concordanță și cu numărul de angajați, evident. Este vorba, de exemplu, de întreprinderile mici, de microîntreprinderi.

Creșterea gradului de complexitate al întreprinderii, specificul și dimensiunea acesteia ar putea presupune să fie desemnați anumiți lucrători care să se ocupe de acest domeniu. În mod limpede, pentru a se putea ocupa de problematica securității și sănătății în muncă, ei trebuie să fie instruiți, iar aceasta se face doar prin cursuri SSM acreditate.

Desemnarea lucărtorilor responsabili cu activitatea de SSM nu este o chestiune care să se facă în mod formal, este nevoie de instruire a acestora. Apoi, în funcție de dimensiunile întreprinderii și de complexitatea acesteia ne-am putea regăsi într-una din situațiile de mai jos:

  • Angajăm o persoană, un inspector SSM, care să se ocupe strict de întreaga problematică a secuirității și sănătății în muncă;
  • Externalizăm serviciile de SSM încredințându-le unor parteneri sau firme agreate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrare și SEO: 789.ro